A közösségi médiát használók nyári borfogyasztási szokásai

A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rosét isznak a közösségi média használók, ilyenkor inkább édes vagy félszáraz ízt választanak, és egy-egy nyári beszélgetés során átlagosan 3-4 dl bort fogyasztanak. A többség a fröccs mellett teszi le a voksát: a legnépszerűbb a nagyfröccs és a hosszúlépés, de bor alapú koktélokat csak minden ötödik ember választ. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 forint között költ átlagosan egy üveg borra – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok nyári borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A nyári borfogyasztási szokásokat vizsgálta a Twickel Szőlőbirtok a közösségi média felhasználók körében. A nem reprezentatív, online, országos kutatás[1]  eredményei azt mutatják, hogy a Facebookot használó magyarok majdnem fele a nagy melegben legszívesebben rosét fogyaszt, egyharmaduk vöröset, és csak minden ötödik ember választja a fehérbort. A kitöltők nyáron az édes borokat részesítik előnyben (29,2%) vagy a félszárazat (28,3%), és csak ezután következik a száraz (21,5%) és a félédes (21%).

A többség (42,9%) leginkább a fröccs mellett dönt ebben az időszakban, a válaszadók 36,7%-a tisztán issza a bort, 20,3%-a pedig keverve más nem alkoholos itallal. Legkedveltebb a nagyfröccs, de a válaszadók szinte ugyanilyen arányban fogyasztanak hosszúlépést is, ezt követi a kisfröccs. Legkevésbé a házmester[2] kedvelt, a kutatásban résztvevők egyharmada pedig egyáltalán nem szereti a fröccsöt. A kutatásból az is kiderül, hogy csak minden ötödik ember fogyaszt bor alapú koktélokat, a megkérdezettek többsége (69,6%) viszont egyáltalán nem szokott ilyet inni, 9,2%-uk eddig nem is hallott ilyesmiről.

A kutatásban résztvevők közel 40%-a nyáron legszívesebben egy hangulatos teraszon borozik, míg minden ötödik ember a víz- vagy tópartot választja erre a célra, de a válaszadók egynegyede otthon is szívesen megiszik egy-egy pohár port. A nyári beszélgetések során 3-4 dl bort is elfogyaszt a többség, a kitöltők 27,7%-a 1-2 dl-t, és csak minden ötödik ember iszik 5-6 dl-t ilyen alkalmakor. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 Ft között költ átlagosan egy üveg borra, egynegyede 1000 Ft alatt vásárol, 5,6%-uk 2500 és 5000 Ft közötti összeget szán borra, csak 0,4%-uk hajlandó 5000 forint felett is vásárolni.

Igazán reményt keltő, mondja el az eredmények kapcsán Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa, hogy a kutatásban résztvevők több mint fele évente egyszer, 22,2%-a pedig évente többször is ellátogat bor tematikájú rendezvényekre. A megkérdezettek egynegyede viszont egyáltalán nem jár boros eseményekre, amire érdemes odafigyelni, és a jövőben őket is megszóltani.

Tajti Róbert, a Twickel Szőlőbirtok ügyvezető igazgatója szerint a válaszok alátámasztják azt, amelyet a borászatban is nap mint nap tapasztalnak: míg a téli, novemberi kutatás eredményei szerint a közösségi médiát használok a száraz és a vörösborokat részesítették előnyben, addig nyáron inkább az illatosabb, gyümölcsösebb, ropogósabb rozékat és fehéreket keresik a fröccsökhöz.

Twickel Szőlőbirtok Kft.

A Twickel család 1993-ban vásárolta meg a Szekszárdi Borkombinátot, majd Liszt pincészet néven vezette be a piacra. A 200 hektáros Twickel Szőlőbirtok jelentős beruházások révén az elmúlt 25 évben az ország egyik meghatározó borászatává vált. Négy borcsaládjának köszönhetően mindenki megtalálja az egyéniségéhez és az alkalomhoz legjobban illő bort, a Twickel Liszt a mainstream, a Twickel Kajmád a prémium, a Twickel Gróf Zichy borok pedig a szuperprémium kategóriában keresettek. A Twickel Baronesse borcsalád pedig a legkülönlegesebb Twickel ikon borokat foglalják magukba. Zichy Mária Terézia grófnő adott nevet a Liszt pincészetnek 1993-ban, a család Liszt Ferenccel való barátságának tisztelete jeleként, halála után fia, Báró Twickel György az európai és hazai trendeknek megfelelően a borászatot a tulajdonosról nevezte el, 2010-ben kiválva a Szekszárd Zrt-ből Twickel Szőlőbirtok Kft. néven vitte tovább a céget. A Twickel Szőlőbirtok felelősen gondolkodó vállalkozásként fontosnak tartja a társadalmi szerepelvállalást is, ezért Báró Twickel György édesanyja előtt tisztelegve létrehozta a Twickel-Zichy Mária Terézia Alapítványt, mely többek között Jószolgálat-díj pályázatával a különböző szociális területeken tevékenykedő személyek és szervezetek, valamint az önkéntes segítők és civil közösségek számára nyújt évről évre elismerést.

[1] Az országos kutatás 2019. május 25 – június 4. zajlott 2 640 válaszadó részvételével. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 49,3% vidéki város, 21,2% megyei jogú város, 16,1% kistelepülés, 13,4% Budapest.
[2] kisfröccs: 1dl bor + 1dl szóda, nagyfröccs: 2dl bor + 1dl szóda, hosszúlépés: 1dl bor + 2dl szóda, házmester: 3dl bor + 2dl szóda

Honlapunk alkoholtartalmú italok: borok bemutatásával is foglalkozik, ezért a látogatást 18 éven felülieknek ajánljuk.